About

saya tak tahu!

بسم الله الرحمن الرحيمالسلام عليكم رحمة الله وبركاته


bukak blog lesterluvpalestine la jap. mcm banyak je entry baru.
hmm.. bagusnya diorg ni buat artikel, pantun, share video etc.

saya pun nak buat, tapi.... tapi.. tapi...
TAPI SAYA TAK PANDAI! XDE BAKAT!
nanti kalau saya share, malu la.semua orang gelakkan saya,macam mana?

lagipun, saya nak share apa pun saya tak tahu.
saya ni tak tahu sangat pasal palestine.
tahu promote kat orang lain je kalau ada program2 palestine.
itu pun setakat promote! join? errr.. errr... uhuk!
erm, xsempat la nak join. busy la. banyak lagi nak study.
plus, tak de perasaan nk join.

bila terbaca artikel2 tentang sumbangan kat palestine, saya terfikir sejenak.
apa yang saya sumbangkan? fikir fikir fikir..

infaq? infaq pun jarang sekali.

join program palestine? hurm malas laa...

doa? selalu terlupa, asyik doa nak berjaya study je, doa diri dan keluarga je.

citer pasal palestine? camne nak citer kat org, sy pun TAK TAHU sejarahnya!

promote? haa.. ini ok skit kot, senang, klik2 je, tapi tak bace pun,kadang2 tak tgk pun video tu,tekan je share =.=! isk!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
banyaknya alasan. seribu satu alasan tersusun.
so, APA YANG PERLU SAYA BUAT?
tak perlu banyak persoalan. just do it. buat apa yang termampu.

insyaAllah, DOA utk saudara kita di palestine sana dengan bersungguh2 sepertimana kita doakan utk keluarga kita.

INFAQ. ini kena ringankan hati dan tangan. nampak je tabung palestine, ting! masukkan beberapa pence. kalau rasa tak rela, masukkan jugak, pastu dah takyah fikir.

BERCERITA. sekalipun kita tak tahu akar umbi sejarah palestine, kena la RAJIN membaca, even tak reti bercerita pada kawan2, bg je link artikel/video/blog yang kita bace tentang palestine.

SHARE. share anything, everything about palestine! tak semestinya kena hasil tangan sendiri mcm kawan2 kita yang pandai buat pantun, cerpen etc. just share anything. siapa tahu, ada hati yang tersentuh dengan sharing non ori or ori kita tu. =)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
apa2 pun tambah ilmu, baca, ambil tahu. ini isu palestine. ini isu kita. ini isu saudara kita.

Allah. Allah. Allah. terlalu sombongkah aku? sehinggakan tidak peduli sama sekali tentang bumi yang Engkau muliakan itu.

Allah. Allah. Allah. bantu aku, bantu aku untuk menyumbang kepada Palestine.


0 thoughts: