About

Kadang sentiasa

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم رحمة الله وبركاته

Semangat itu
macam angin pun ada
Kadang kencang
Kadang sepoi aja
Kadang pula tak terasa

Waktu itu
Buka youtube
Tonton video
Terasa satu rasa dekat hati
Post itu post ini
Cari itu cari ini
Kemudian lupa lagi
Mereka kata "biasalah, nama pun manusia"

Hari itu
Ke mall dengan keluarga
Bukan main tak bagi adik kakak beli Milo
"Nestle Yahudi punya, kena boikot"
Berjaya
Then adik kakak nak beli Yoghurt Bliss
Rupanya Nestle juga
Dah tak sanggup nak melawan
Lalu kalah
Kerna apa?
Tak cukup rasa?
Rasa sayang pada 'mereka'

Kelmarin itu
Flotilla ke Gaza diserang
Dihapus terus harapan tuk tiba di Gaza
Sedih ada, geram ada
Menangis pun ada
Terus post sana-sini
Semangat tiba-tiba

Hari-hari itu
Mula sibuk lagi
Duniawi dah tak boleh letak tepi
Kononnya exam dah mari
Terus berhenti

Iya
Saya cerita pasal saya
Bukan buka aib di dada
Cuma luahan sang perasa
Buat diri terasa

Saya yang katanya mau jadi hamba
Tapi terkadang lupa sentiasa
Dia perhati saya dan mereka


P/s : Maafkan saya saudaraku di Palestin (T_T)

2 thoughts:

  didie

17 August 2010 at 19:46

subhanallah..wut a beautiful sharing sarah!!

really love every single word that u used...

troskan berkarya!=)

  sarah mohd nor

18 August 2010 at 21:30

huu insyaALLAH k didi.. mudah2an ALLAH ikhlaskan semua usaha kita :)